Het weekend en het eerste weekje zit er op - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van Nadia Berg - WaarBenJij.nu Het weekend en het eerste weekje zit er op - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van Nadia Berg - WaarBenJij.nu

Het weekend en het eerste weekje zit er op

Door: Nadia van den Berg

Blijf op de hoogte en volg Nadia

13 Februari 2011 | Cyprus, Nicosia

Hehe, eindelijk het weekend door haha. Lang niks geschreven was een beetje laks en had het redelijk druk. Want er is natuurlijk hier veel te verkennen! Nou vrijdag was het einde van onze eerst week stage. Erg leuk nogmaals, geniet van de kinderen en de vriendelijkheid. Zaterdag begon al vroeg we stonden vroeg op want we wilden naar paphos om te gaan winkelen. De bus kwam eindelijk na een uur opdagen en we waren in de stad paphos. Ook zat er een grappig oud mannetje in de bus die steeds als de bus te hard reed of remde met zijn handje op en neer ging alsof hij de bus kon besturen. Dit was zeer komisch. Daarna kwamen we aan in Paphos, maar de laatste bus terug ging al over een half uur dus de taxi was dan de beste optie om die terug te pakken. Nou natuurlijk gingen wij als meiden typische vrouwen dingen doen zoals uhmm SHOPPEN! Zoveel leuke aanbiedingen. dusja daar moet je gewoon bij zijn hihi. Dus na eindelijk heel de stad door geslentert te zijn gingen we ergens aan het strand lekker zitten met wat drinken en wat eten. uiteraard moest ik de gyros pakken want ja daar kom ik natuurlijk ook voor! Daarna hebben we de bus gepakt naar de ''harbour''haven en hebben we daar ook nog gekeken voor souveniertjes. Erg toeristisch is het wel. Na afloop zijn we met de taxi terug gegaan naar het dorp geroskipou, en toen we thuis waren hadden we niet zo'n erge zin om te koken dus bakte we smac met wat noodles. Daarna wilde we wat gaan doen we wisten niet wat dus gingen we kijken of we wat konden drinken in geroskipou. Dit kon nauwelijks alle tentjes waren dicht en de enige optie was paphos, we werden daar heen gebracht door iemand, en kwamen in de bar Flairs aan erg leuke plek met veel lekkere cocktails haha. We kregen een welkoms drankje en we namen een wijn, en namen een cocktail sex on the beach genaamd is erg lekker. Haha Linda was er zelfs zat geworden! daarna lekker gedanst in de bar met Mario een cyprioot en Linda. Dit was erg leuk, en cyprus is zeker een land om uit te gaan. Daarna gingen we terug met de taxi, en lekker naar bed. Vandaag lekker uitgeslapen tot half 12. Daarna aardappeltjes geschilt en in de zon gezeten het was vandaag wel wat kouder en bewolkt. Ook maakte linda een grappige opmerking over dat ze zat was ze zei namelijk: dat kwam niet door de drank hoor! Hierdoor ben ik dik 3 kwartier aan het lachen geweest. In de avond hadden we aardappeltjes gebakken met wat erwten en worteltjes en hamburgers! En nu natuurlijk ik ging er een beetje van uit weer in de snackbar en geskyped met mijn ouders. en morgen maar weer lekker stage lopen:) see ya!

• 16 Februari 2011 - 21:19

Jojo:

Naja heb je inmiddels alweer via de telefoon gesproken en we hebben best een fijn gesprek gehad. Spreek je snel! xx.

Was lekker leesbaar trouwens :)